CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 15, 2011

La La La, Hari hari Kerja....


Oke, berita buruk. Event Yayasan Kelantan tu ditangguh ke bulan May. Kalau ikut kontrak aku abes praktikal around 29 April, which means aku disuruh sambung sampai event abes!!!! DEM!!!! Nanti fazly & saiful da abes praktikal tinggal aku sorg jela kat ctu yg kne jadi punch bag dato'. *sigh. Tapi aku dgr ader budak intern baru na masuk nxt wk. Nama die hafiz, tp die bdk engin so die akan slalu ade kat site dr ofis. Anyways, Org tua tu layan aku baik hari ni, takut aku minta berenti la tu. Tula suka sgt maki hamun org, bila dah tade baru terasa kepentingannya. Kalau aku jd stay pon aku buat bkn sbb Dato' tp sebab aku rasa bertanggungjawab tunggu event tu sampai abes sbb aku yg handle from A-Z. Owh yarh pagi2 td time kat ofis aku dpt kol. Pelik, number 62 yg naik. Aku tau 65 Spore, 67 Brunei, 62 jakarta. Wahh da lame seyh org jakarta ta kol aku. Hye Adit, Hye Sara :) Rupanya Bimbo yang kol, tgh bercuti kat Jakarta. Tgh cari hot gurls wif hot curls & dimples & chemistry la tu. Oke tana bzbody. Wutever makes him happy :)

Anyways org tua tu siap blanje pizza arini. Tapi biasalah baik2 die pon dalam 1 hari mmg ta sah kalo ta meroyan maki2 orang. Ta paham aku. FYI die ni sume na spoonfeed. Sume bende na suh org buatkan. Sms pon mls, emel ape lg. Td die suh aku emel kawan cina die kat hong kong tanya khabar. Aku dgn ta knal sapa org tu, aku tulis je la. Skali die marah sbb aku tulis, "Dear Michelle, how are you doing, it has been a long time since i last i saw you". dato' mengamok ckp, apa awk tulis ni, saya baru jumpe die last week. Dlm ati aku, mana la aku tau mangkuk ayun, aku ta knal org tu, itu kawan kau, kalau susah sgt ko type jela sendiri. Dgn anak sendiri pon, PA yang kne typekan sms tny kabar. Ade byk cite klakar aku dgr psl sms/emel ni dr PA die. Kalau dgr cite abg despatch lagi kesian, patut keje diorg anta surat or brg je tp da jadi mcm org gaji dato'. Kne g pasar beli ikan sayur telur sume. HAHA. Later2 aku story

Hari ni ade kes, exec hartanah, cik hazira kena present pasal berjaya na freehold tanah kat bukit tinggi. Dato' suh aku berlakon jadi Pengarah PTG Pahang. Sebab nxt wk hazira kne convince org ni tuk dapatkan bukit tinggi tu dari pajakan 99tahun ke freehold (hak milik kekal). Org tua tu bising aku senyap je berlakon ta sungguh2. So aku geram, aku bahas la kat Msia ni ada law, bukit/gunung ta boleh diberikan pada org bkn bumiputra. Isu ni mmg sensitif. Ramai org marah gov kasi Genting kat Lim Goh tong & Bukit Tinggi kat Vincent Tan. Jadi sejak 2003, kjaan da bekukan lesen freehold. So macam mane kt convince pon mmg ta kan dapat. Berjaya na byr 25juta utk freehold ni, padahal keuntungan die beratus juta. Berbaloi ke gov senang2 na kasi tanah camtuh?? Terdiam org tua tuh!!! Geram aku!!! Aku dah cakap aku patut amek law...

Tgh kitorg berlakon tu tibe2 saiful masuk bilik dato' sambil menangis. Paklong die kne heart attack, tgh nazak. So die na mintak balik awal. Kesian die, kita ramai2 tlg doa utk pak long die eyh kawan2. Anyways Saiful ni paling baik la dlm byk2 boys kat sini. Selain fazly aku mmg paling rapat ngan die sbb meja ktorg sebelah menyebelah. But sorry girls, he is soo taken!!! Dem!!! hehe. Dalam ramai2 die sorang je yang aku tgk ta penah tinggal solat & die slalu tlg aku. Fazly pon slalu tlg aku tp fazly tlg ade makna. HAHA. Saiful ni dia lebih ikhlas la dlm berkawan and dia mmg syg gile dgn gurlf die sbb tu aku respect die. Da 8 thn dorg bercinta tanpa jemu. Susah hokeyh na cari lelaki camni zaman skrang. Yang tinggal skrg ni sumenye lelaki yang ta bole pakai. Wut to do, its either married or gay!!

Anyways, aku pon da bosan na cite pasal kerja yang sememangnya ta penah abes. HOT STORY OF THE WEEK, ABG AKU NA KAWEN BULAN MAC. Diorang tanya aku tema apa yg sesuai. Aku rasa aku na buat something yang VERY SIMPLE & SWEET. White, pink, purple, roses, candles, beads...Awwww... Okeyh aku plak yang excited. Okelah. Da ngantok. Till then. Bye.

0 comments: