CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, December 26, 2010

MALAYSIA vs INDONESIA






Sebagai orang Malaysia of course aku support and happy Malaysia menang. All the boys in the family pg tgk kat stadium, sampai keta along kena pecah lah bergaduh dgn budak valet yg nak curi tiket dia. Penangan bola kan. Aku tgk kat ruma je. Tapi aku dissapointed gile la bila ader orang Malaysia yang sengaja main laser. Memang memalukan. Asal camera focus kat indon player je mesti ada laser hijau. Paling teruk, Marcus si keeper Indon tu kena laser mata throughout the game. Orang kata player Msia pon kne jugak tapi aku ta prasan pulak. But c'mon la crowd indon tu memang org2 ta educated, buruh2 binaan yang keje kat Msia, so yang kau org Msia perangai macam budak tak lepas darjah 3 tu kenapa? Kesian aku tgk player Malaysia, serius diorang main bagus penuh semangat waja, freshie lah katakan bukan macam pemain senior yang gaji 5 angka, main sebab FAME. Tapi disebabkan perangai crowd Malaysia yang mentaliti rendah ni aku rasa diorg menang tak bermaruah because it is not a clean game from the beginning. Serius tanpa laser tu pon Malaysia boleh menang la. Kalau kau da betting and desperate sgt na Msia menang pon jgnla sampai camtu, mungkin kat sini kita tapau 3-0, kau tgklah nanti kat Jakarta, konfirm kaw-kaw crowd indon tu balas dendam balik. See, sapa yang teraniaya sekarang, player Malaysia jugak.... Nampak macam aku biased, but seriously Malaysian you should not be happy about this. This is not a clean game. Aku ada kawan baik dari Indonesia, Singapura & Brunei. Malu aku dengan diorang.. Aku suka dengan semangat serantau. Dari dulu aku lagi senang kawan dengan diorang dari org Malaysia sendiri. Reason?? Lu pikirlah sendiri...

2 comments:

moze said...

Wah... post blog pasal bola mcm tahu ujung pangkal cite jer awk ni.
FYI....masa Msia kena BLASAH 5-1 arituh, bkn stakat fan Indon laser Sharbinee Alawi (GK). Time NEGARAKU berkumandang, diorg pakat ramai2 'boo' lagu tu.
Bile player Msia dpt bola, diorg jerit MALING! MALING!
Sbg rakyat Msia, kalau awk x menyirap, I dont have anything to say....
Tp utk yg pakai laser kat Marcus botak tuh, mmg x patut.
Mercun? U should be et the std, x pon tanye le si gemuk yg ngantuk tgk game tuh (tah bp kali dia sangap tah)

sabya said...

yes, i know dats y kita mention in da first place, org indon mmg ta educated, but its pathetic la ble org msia pon perangai ikut sama. So wuts da difference between org indon n msia skrg?? i talked about consequences, ble crowd msia perangai camni, player msia yg kne faced kaw2 kat jakarta nnt. tau jela perangai org indon camne kan.. kesian kat player msia je.... yes, saya mmg buta bola, buta sukan but still bende da obvious. tayah la na baling batu sembunyi tgn. papepon all da best utk Malaysia!!