CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 30, 2011

Welcome to the working life Sabya...

Satu hari nanti bila aku da tua, aku na la duduk kat satu comfort zone, tapi buat masa sekarang ni, lu muda lagi... biar keje keras kumpul duit banyak2 dah tua nanti bole rehat pegi melancong. Itulah yg diorang ajar aku time training. Sila jangan terasa. Aku na sedapkan hati sendiri sbb tadi aku baru je reject offer dari Syabas and pilih utk stay kat company ni. Aku keje kat company cina sekarang. Baru first day keje aku da rasa na resign sbb br fes time masuk meeting, da nampak big boss cina tu hentak meja & mengamuk maki ngan 1 staff ni. Aku yg sentap. Tapi alhamdulillah aku kuatkan hati & aku berjaya lepas tempoh seminggu!! hehe. Ade sorg kawan rapat aku time training resign pada hari kedua. Padahal die da biasa keje. Aku yg fresh grad ni bole tahan lagi so im proud of myself la. Keje aku mmg stress, pressure, ade dateline and setiap pagi ade meeting ngan big boss cina yang perangai cam celaka tu. Maki sesedap rasa. Tapi naseb baik bos aka HOD aku melayu, umor 27 tahun da pakai bmw siap driver lagi, gaji dia biarlah rahsia yg pastinya lg tinggi dari ex-bos aku yg Dato' garang tu ;) Tapi aku mmg kagum la ngan dia, sbb 3thn lepas dia start dari bawah dari position exec yg aku pgg skrg and skrg die da jadi Director. Ade 2 je director melayu dalam company ni. First day aku kat ofis, desktop aku nyer host belum install, so die suh aku duk dalam bilik die siap bagi pinjam ipad... Lepas tu die guide aku from A-Z. Die ta kasik aku panggil bos, panggil Bro ja. Sempoi kan?? Well aku tadelah berangan na sampai ke tahap dia. Aku ta sekental itu. Agak2 duit da cukup, ilmu bisnes da penuh di dada, aku ingat na stop n jadi tokey bistro ja.... hehe... Well aku bole cakap keje ngan company cina ni, mmg pressure. They pull you off your limits to the highest. Sekarang baru aku tau kenapa cina kaya. Setiap pagi ada meeting dgn big boss cina cels tu, menggigil na present setiap pagi. Anyways nxt wk aku da start keluar jumpa client company. Wish me luck!


Nota Kaki: Setiap pagi pas meeting, they serve us a proper malay or american breakfast, once a week McD. Cool kan!! Tu jela yg best pon... Yang lain kalo bab pressure kerja mmg bole buat menangis la kan... Naseb baik collegues sume baik2 & supportive... Yang baik ada makna pon ade juga... haha ;)

1 comments:

LL said...

8K within a year??
wow! tapi, sure boleh punya.