CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, July 20, 2011

Snow Ice 100Yen







Sebagai karnivor yang buas. Saya memang ta reti na makan dessert dessert bagai ni. Kalau beli eskrem pon jarang saya makan kasi abes waima BR or HD sekalipon. Kalau ade lelaki yang ngorat kasi coklat, biasanya saya simpan sampai berkulat. Kedekut na kasi orang, sayang na buang, and saya memang ta berapa makan coklat. Benda manis yang saya suka hanyalah famos amos & brownies. Bakal suami masa hadapan yang ta diketahui siapa, sila ambil perhatian.

Tapi lately selaras dengan budaya K-Pop geli geli yang menular di Malaysia which i found it very annoying, despite from that, dessert chain from these east coast country really attracts me. Saya sangat in love dengan bubble tea di Chatime, Soya ice di Snowflake, and yang terbaru eskrem Snow Ice ni. Omaigad... ohh da lama kot ta makan Snowflake, dulu slalu makan sebab adalah kegemaran exboypereng. Strategi dia, makan kat kedai 1 mangkuk, tapau bawak balik 2 mangkuk.

Anyways, Snow Ice ni sedap ohh.. texture die langsung ta macam ice tapi macam kapas, rasa macam makan melted cotton candy yang sejuk. Snow ice ini juga lambat cair, sesuai untuk orang yang lembap makan macam saya. Bestseller adalah mango & milk. So ely makan mango, saya makan milk. Saya berjaya abeskan, sedap ohh. Rasa macam na order 2 mangkuk lagi.

Nota Kaki: Saya kalau pergi obersee mesti makan local eskrem diorang. Tatau kenapa eskrem negara luar rasanya jauh lebih sedap compared to our local walls, kings, nestle di Malaysia. Sampai sekarang teringat kesedapan eskrem gedegang di Jepun. Sedap ohhhh

0 comments: