CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 22, 2011

Sang Harimau vs Sang Singa

Dulu Sang Harimau & Sang Singa berkawan baik. Maklumlah serumpun, datang dari keluarga kucing yang sama.


Lepas tu, masing-masing dah menunjukkan minat terhadap satu sama lain. Mulalah merangka rancangan masa depan demi kebaikan bersama. Share share jambatan, share share air, share share tanah, share share kisah hati

Bila macam macam dah share. Andrenalin mengawan pon mula bekerja. Dah mula geli geli. Bercinta jarak jauh. Sesekali kalau ASEAN buat meeting, Sang Harimau & Sang Singa pon dating la, kenduri daging sembelih sesama.

Bila ta jumpa. Tambak yang memisahkan membuatkan ada sahaja bende yang na ditelagahkan setiap hari. Dari isu air, pulau batu putih , ktmb sehinggalah kalau kahwin nanti na bermastatutin di negara siapa? Harimau ke Singa?

Dari gaduh gaduh manja berlarutan ke pergaduhan yang buas. Tapi biasalah hero biasanya akan kalah dulu. Kasi can. Itu yang Sang Singa berjaya menerkam Sang Harimau tu.

Tapi dalam diam, Sang Harimau sebenarnya menyimpan kuasa suku lipat tujuhnya untuk mengalahkan Sang Singa disaat akhir. Sebenarnya dalam perbalahan yang berpanjangan ini, apapon keputusannya, ta kesahlah kalau ta jadi kawen , ta bertegur sapa setahun, siapa yang betul, siapa yang salah, siapa yang menang atau siapa yang kalah, walaupun da ta berkawan rapat macam dulu yang penting mereka ta akan pernah bermusuh sebab Sang Harimau dan Sang Singa kan berasal dari keluarga kucing yang sama :)

Kesimpulan : My prayers goes all out to Harimau Malaya. Syafiq Safiq Rahim saya dan Safee Sali akan membuatkan Malaysia menang 3-1 kepada Singapore malam ni. Sekian. Sebenarnya na letak 3-0. Tapi tapela saya kasi muka sikit dengan kawan kawan baik di Singapura ;)

1 comments:

Anonymous said...

This sounds like you have attached to a Singaporean before... huhu... I have been into this kind of rship once, its hard, i feel you :)