CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, July 6, 2011

Sate Kajang Haji. Samuri











Aku tau korang kecewa, gambar sate 1 je je. Gambar sabya ade 3. Memang ta aci. Sebenarnya sejak terjebak dalam dunia Pashmina, nila first time aku pakai pash on the road. Walaupun panas, rimas & ta bole bergerak cergas dengan fesyen tudung sebegini, Aku tetap ingin mencuba. Sesekali berangan Hana Tajima apa salahnya kan. Pashmina ni ade banyak cara sebenarnya, ada messy look, gipsy look, chill look, alien look, etc. Yang aku pakai ni hoodie look. Tengok dorg pakai cantik je nmpk hood aku punya macam kategori B- jela. Demi kesungguhan yang tinggi sanggup jugakla aku berguru di You-Tube selama beberapa hari. Inilah hasilnya. Haha.Kawan2 sila beri sokongan.

Berbalik kepada cerita Sate. Da lama aku ta makan Sate. Itu yang mengidam bagai. Ingat lagi dulu masa kecik kecik kalau na makan sate kajang ni ayah akan bawak pegi Kajang. Dulu mana ade branch bagai ohh... Berimpit la sume org dalam kereta wira putih tu. Dengan tade highway, dulu mana ade SILK & LEKAS bagai... So kalau da drive sejam semata pegi Kajang utk makan sate time tu mmg kira dah UP habes la, kira kalau ade perayaan istimewa tertentu je baru ayah bawak satu family makan sate. Sekarang ni bila semua da besar, kuasa membeli pon dah tinggi, asal na makan sate, start enjin berlesup je da sampai. Mudah tapi tade sentimental value kan?? Sekarang ni every year rumah kitorg kalau buat open house akan order Sate Samuri ni. Every year jugak aku ta dapat rasa, sebab Sate mmg dapat sambutan hangat berbanding menu lain. Last year kitorg order 5k cucuk sate. Habes licin. Tapi yg ta bestnya 15% tu terbuang begitu sahaja akibat sifat tamak sstgh umat. Ambil 20 cucuk makannye 12 je. Begitulah... Aku sebenarnya bukan peminat sate, tapi peminat kuah kacang & nasi impit tu je. Ha Ha Ha

Nota Kaki: Tadi tgk movie "Sekali Lagi" sumpah sedih... jauh lebih sedih dari Nur Kasih... Ely siap sedu sedan...tapi cambesa sabya tetap berjaya control macho... hehe

0 comments: