CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 5, 2011

Its all about food

Hye handsome boys, drop dead gorgeous girls and not to forget my love hate stalkers :) Macam dah lama kan i ta update blog. Jap i pegi buang sawang sawang dulu. Puff Puff Puff. Oke done. Anyways banyak benda jugak yang happen lately, but i rasa ta perlu kot i na state every single things about it kat sini. Jimat mase I & masa U jugak :) Apapon life has been beautifully awesome. I have a beautiful family & true friends around and that completes me. Alhamdulillah. Harini i na share all the food yang i dah sumbat dalam perut lately. Of cos ta semua. Kalau sehari 3 kali makan sume na tayang, letih la. Sesekali kena bagi topic berilmiah sikit. Ini ta balik balik tanya sape boyf terbaru Sabya. Basi tau topik tu. Kalau ade pon, wa tana gebang la der. Oke. Bye. Erk topic makanan ni kira ilmiah lah ye. Enjoice!!

Creamy Butter Prawn. Aku kalau dalam esbok nampak ade udang, ade butter, mmg terus akan masak benda ni. Feveret. Resipi tiru Chefwan. Butter, garlic, cili padi, susu cair, daun kari, garam, gula. Perghhhh. Sedap. Bye.


Canadian Pizza buy 2 for 1. Mesti sume penah dengar kan. Ni fes time aku makan piza ni. Taste So so la bagi aku. But beef lasagna die sumpah terbaik!!!


Sambal goreng ikan bilis & tempe. Aku buat sebalang untuk dimakan dgn roti pada waktu senggang & poket kosong. Aku mmg dah terer gila buat bende alah ni. Masa kolej dulu slalu buat untuk exboypereng, asal hari ahad je tapau comel2 kasi die yg da na balik asrama. Risau die lapar konon. Padahal aku kat kolej pon mkn megi je. Cinta budak skola.


Setelah berminggu mak ayah aku bertapa di Rome. Nila sekian aku rasa homemade mum's cook. Itu yg jakun amek gambar bagai. Tapi siput tu aku yg masak. Siput tu beli dari Sabah. Sedap tapi perlu kesabaran yang tinggi time makan. Leceh.


Kalau kau kawan aku. Kau taula dari azali, aku sangat suka masak & makan bihun goreng. Aku suka campur ngan suun. Bajet macam golongan diraja la makan suun goreng. tapi seriyus kat Istana dorg ta buat bihun goreng utk sultan, selalunya suun goreng sbb suun tade kabohidrat yang melampau. Tapi ikut pengalaman aku, kalo buat bihun goreng kne campur suun baru sedap. Tak tipu.



Aku selalu kena paksa dengan mak, makan kat Secret Recipe. Ta paham kenapa die suka sangat makan kat situ. Aku layan jela. Disebabkan sume menu aku da try, aritu aku cuba la promo menu terbaru. Singapore Laksa. Sumpah ta sedap. Menyesal.



Konon na try ayamas delivery. Saje na bagi support kat ayamas sebab dorg baru buat delivery services ni. Sekali wa tunggu2 ta sampai. Kol 3 kali kate da sampai. Rupanya brader delivery tu dari stgh jam yg lalu tunggu kat depan umah org lain. Menyirap ohh. Wa da la lapar der.... Nasib baik sedap .juicy ciken. Nom nom.


Nota Kaki: I na kasi u lapar, tapi by the time im posting this, i yang rasa lapar.. Bahaya ohh

0 comments: