CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 16, 2011

Impian or Kerjaya??

Hidup ini aneh. Perasaanya macam baru semalam aku habis SPM and tercari-cari arah tuju hidup. Ayah suruh jadi lawyer, tapi aku nak jadi wedding planner. Pengaruh filem la ni. Hehe. Tapi aku ta pernah menyesal & bangga dengan jalan yang aku pilih sebab aku ta pernah menyusahkan mak bapak. Kalau dulu aku bole masuk mana2 kolej yang aku na atau pergi Aussie negara idaman aku sekalipun, tapi aku tana. Sebab aku na berjaya dengan usaha aku sendiri bukan dengan biasiswa FAMA. Aku sarung balik baju sekolah and masuk form 6. Form 6 susah oke. Satu keputusan yang aku ta akan lupa sampai bila-bila. Hasil dari usaha yang ta berapa rajin, hehe aku berjaya tamatkan ijazah. Macam ta percaya. Macam2 aku lalui dalam 3 tahun ni. Dari masalah belajar, kolej, kawan2, family dan cinta. Tapi alhamdulillah,itu semua pengalaman yang mematangkan aku. Anyways aku pon tatau kenapa aku rajin sangat na menaip malam ni. Mungkin sebab ada ura-ura kemungkinan sabyastory akan ditutup tak lama lagi. Sob sob. Korang sedih ta... Aku lagi sedih... Da 5 tahun da sabyastory ni, da bole anta masuk skola tedika. Hurm sebenarnya, aku tengah dalam dilema. Perasaan yang lebih kurang sama macam masa aku abes SPM dulu. Aku kena buat decision yang besar. Well isu ni tadela sebesar isu siapa patut jadi calon suami aku. But still, keputusan ni yang akan mencorakkan future aku. Sebenarnya aku ta ready lagi na bekerja. Hard cover thesis pon aku belum submit lagi. Tapi last week aku gatal tangan apply resume kat jobstreet. Jadinya banyak gila interview call yang aku dapat. Rabu ada, khamis ada, jumaat ade. Itu ta termasuk ujian PTD yang kena pergi. Ayah saya suruh apply jugak. Tapi yang aku paling berkenan interview yang hari Rabu sebab bos tu sendiri yang call aku. Dia cakap die tertarik dengan resume aku. Dengan offer gaji yang dia bagi, fridge benefits, banyak travel, and flexible working hours, aku memang agak interested lah kan. So aku akan pergi interview tersebut Rabu ni. Wish me luck!! TAPI masalahnya, aku ada satu audition penting jumaat ni, and kalau aku terpilih aku akan dapat kejar impian yang aku berangan selama ni, tapi aku kena korbankan kerjaya la. So impian ke kerjaya???


Nota kaki: Company yang panggil interview hari khamis & jumaat ni nature of business dia organise conference and seminar... So not my cup of tea. So kesimpulan, aku tak pergi and na prepare untuk audition hari Jumaat. Huh Brainstorm Sabya!!!

0 comments: