CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, August 16, 2011

Tribute to Rara

Oke to be frank, ini je gambar yang paling ceria ada dlm lappy aku. Yang lain semua emo emo belaka. Haisyy lately ni aku asyik emo, migrain, and stress. Aku asal stress je mesti period. Itulah masalah adrenalin badan aku, aku taley stress. Lagi lagi kalau buat event, mesti period. Stress ohh buat event. Somehow rindu juga na buat event. Lama sgt da bercuti ni. Kembang otak. Should be on track real soon!! At the meantime, aku just organize breaking fast gathering untuk kawan2. And next our annual Rawr Raya Open House. Rumah aku tengah renovate. Dust, sound polution and strangers in the house? Double stress.


Tribute to Rara, aku da cuba sedaya upaya to create awareness and spread the words to those who might help her. Aku paling sentap, bila dapat feedback "Baguslah dia sakit, masa sihat, sosial gila, seksi kemain, biar sedar diri sikit". Subhanallah, ta guna kau sembahyang siang malam kalau pemikiran jahiliah camtu. Aku paling benci orang yang judge others based on their appearance. Ta semua yang bertudung itu baik and ta semua yang free hair itu jahat! Setiap manusia ada dosa masing-masing, sekurangnya Allah masih ingat dan sayangkan Rara sebab tu Allah beri dia ujian berat macam ni. Sakit itu kafarah, doa dimakbulkan & dosa dihapuskan. Banyak hikmahnya. Allah na uji keredhaan kita. Mungkin kau berkopiah & bertudung labuh tapi martabat Rara sekarang jauh lebih tinggi dari kau sebab dia sedang menghadapi satu ujian yang sangat berat dan itu menandakan yang Allah sangat sayang dia sehingga dia terpilih untuk diberi peluang kedua.



Nota Kaki: I dont know Rara personally, tapi besfren dia & boyfriend dia adalah kawan aku. You have no idea how hard and distress they handle the situation. Ape perasaan diorang bile kawan baik & orang yang diorang sayang selama ni, sekarang terbaring macam vegetable, ta bole berjalan, ta bole bercakap, ta bole makan, mulut kaki tangan sume stiff senget. And all you guys do is just throw some tantrums. Have some respect. Mungkin hari ni hari Rara, siapa tau esok lusa, hari kita pula??

0 comments: