CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, August 11, 2011

Ingatlah orang yang tersayang...

Sebenarnya bersepah gambar accident rempit yang bisa buat kita muntah hijau di internet ni, tapi aku sendiri ta berani na tengok. Dapat tengok ni pon kira urut dada la. Sepanjang 5 tahun aku menjadi driver yang tegar, dah banyak eksiden aku jumpa tapi na tau satu rahsia ta? walaupun da berlaku sebelah mata, aku ta pernah pandang! Aku ta akan pandang! Pernah anjing bulldog mati terdampar tengah jalan raya aku pejam mata drive je sipi sipi kena kaki jenazah anjing tu... Aku rasa kejam jugak langgar jenazah ta berdosa tu, tapi aku mmg cuak time tu. Penah juga kereta dari lorong sebelah mengigau naik divider langgar pokok terus tiba kereta dia da bertentang dgn aku. Aku tawakal pejam mata tekan brek je instead of mengelak. Penah sekali orang langgar pipi bubu aku sampai remuk, nasib time tu aku da kua kereta, kalau ta mau pecah jugak rahang ni. Selain dari tu aku cuma pernah eksiden cium cium manja jela. Sebenarnya minggu ni je da 2 eksiden ngeri aku tgk depan mata.Tapi ta berapa na depan la sebab aku tutup mata. Memang menginsafkan. Lagi menginsafkan 2 minggu lepas, ade kenalan ayah aku eksiden. Anak lelaki die drive, bapak duduk tepi. Bapak dia meninggal, and anak lelaki die koma seminggu. Sekarang anak lelaki da sedar, tapi patah riuk, mulut & peti suara pecah, ta bole bercakap da. Masa kami melawat, die buat isyarat, kami ta paham. Bagi kertas, skali dia tulis "Da jumpa ayah saya?" Ayah aku cakap, "uncle belum jumpe ayah..." Rupanya family die ta bagitau lagi, yang ayah die da meninggal.. Sedih.... Bilacerita pasal eksiden ni, aku teringat jugak dengan arwah abah niazha... Die meninggal mengejut sebab eksiden lori, aku ingat lagi time arwah abah post-mortem tu Niazha kol aku menangis-nangis sepanjang malam... Sedih... Kau ingat senang ke na dengar ex boyf lelaki menangis? Sedih ohh... Sedih orang meninggal eksiden ni laen, sebab die berlaku mendadak, unexpected. Okela cukup, karang kalo aku da start menitik, apa pon ta bole. Di musim perayaan ni harap semua orang memandu la dengan berhemah, biar lambat asal selamat. Kalau ngantuk berenti dulu, kampung korang ta lari wehh.. Kadang yang cuai tu sorang je tapi kesan dia mampu meragut RAMAI nyawa lain di jalan raya yang sama. Kalau kau rasa da bosan lama sangat hidup kat dunia ni, jangan babitkan orang lain yang ta bersalah pulak. Jadi fikirlah demi kebaikan bersama. Ingatlah orang yang tersayang. Anda mampu mengubahnya. Wassalam


Nota Kaki: Kalau hati batu rasa ta insaf jugak, boleh KLIK SINI!

0 comments: