CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 18, 2010

Dem Spss!!!!

Exhibit 1 : Sepanjang cuti raya ni, ta lekat umah langsung. Assignment kemana, ESC hilang terus. Azam aku untuk tana pk pasal skolah n segala isinya berjaya dengan cemerlang. Sumpah ta pk langsung. harini br meroyan la bkk spss tatau na wat satu jadah haram pon... Esok open house. Isnin da kne anta asaimen. Bijak.


Exhibit 2 : Esok open house, macam2 jawatan aku pegang. Byk jgk nama2 besar yg dijemput, tp tengoklah kalo aku sempat amek gmbrnya adela, kalo tade, tadela... Tapi slalunya nan adola... Dengan kelentang kelentungnya terkejar itu ini, ader mase plak na amek gmbr... Tapi ader sorg dif kehormat ni, mmg idola aku, so sangat la teruja na jumpa die esok... Tapi yg plg ta sabar, of cos la na jumpa kwn2 skola yg da lame ta jumpa n BFF terchenta. Mungkin ader orang rasa kami riak sbb buat open house besar2 cenggini... Tapi hakikatnya, fam aku da wat open house sejak dr aku kecik lagi. Kalau dulu ajk org dtg mkn2 kat umah je, masakla mee goreng je, then mee kari, pastu nxt yr nye up sket msk soto, pastu nasi tomato, pastu ble aku da besar sket bila open house ayah pasang 1 canopy yg jalur biru putih tu masakla 2/3 jenis makanan, pastu bila muncul trend canopy putih ayah tempahlah dua biji tapi plain ajela, mase tu tade duit na pasang skirting bagai, time tu da up sket la selain nasi mak masak spagetti. Pastu makin aku meningkat dewasa, mak ayah pon makin stable, dah start pakai khidmat caterer sbb mak dah ta larat masak apalagi na cuci pinggan mangkuk semua, maklumlah anak2 die kan rajin2 belaka... Orderla 3/4 menu... kalo dulu sejenis 2 je kuih skrg da berjenis... kalo dlu tade menu sate, skrg da ader sate... Since da bertahun2 serve utk kami, org canopy pon bagi byk discount time ktorg berhasrat na wat skirting tu... Dr situla, every yr mesti ade tema kaler.... Today dgn position baru ni ayah dpt elaun keraian, jadi nak tana mmg kne wat open house yg berskala besar... Jemputan makin ramai..Menu pon byk.. pekerja pon ramai... sampai signage n org traffic pon depa sediakan... Aku ta phm nape org kate, org yg wat open house ni riak??? Sebenarnya konsep rumah terbuka ini adalah kita ikhlas na bagi orang makan. Lebih banyak kita memberi, lebih banyaklah kita akan terima sbg pulangan... Kita kena ingat rezeki yang Allah swt bagi kat kita ni, bukan semua milik kita, Dlm byk2 tu ader bahagian/agihan org lain sbnrnya.... Itulah prinsip yang ayah saya pegang... Tepuk dada tanya selera. Da la na tido, esok byk keje, bye :))

0 comments: