CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, December 11, 2011

Buat Norinasha Jamjuri,

Norin adalah classmate pertama yang saya tegur bila menjejakkan kaki di UiTM. Dia juga besfren pertama saya di UiTM. Masa befday saya yang ke 20thn, befday pertama saya sambut sebagai pelajar UiTM,Norin hadiahkan saya silver ring necklace. Cantik. Siap dia pakaikan lagi atas katil bilik hostel time gambar ini diambil.


Masa sem 1 duduk dikolej Melati, UiTM Shah Alam. Kami sgt sgt rapat. Walaupun bilik lain2 tapi selalu lepak bersama. Ini antara sesi camwhore di balkoni kolej pada awal2 perkenalan...

Gambar ni diambilmasa bulan puasa. Fes time berpuasa bersama. Kami pegi PKNS, restoran sume penuh pastu kami beli makanan kat bazaar ramadhan pastu makan kat rooftop PKNS. Kenangan manis yang ta lupa sampai sekarang. Gila la korang ade ke penah naik rooftop PKNS?? Kami siap buat homemade video jugak tapi dah lupus dalam hp lama yg rosak...

Fundraising untuk event pertama kami. Saya masak 10kg spagetti bolognese. Sold Out. Tapi bankrap sbb ta lokek bahan. Haha. Kos modal lagi tinggi dari keuntungan.. Acanne?? Fes time buat bisnes la katakan.. HAHA.. tapi cukup happy time ni sebab tgk bende kita masak habis licin.

Kuliah malam. Dalam kelas pon bole main2 lagi. Memang asyik duk sebelah norin je kan :)

Ini juga insiden yg ta dapat lupa. Norin gado kat cafe UiTM sampai baling2 nasi & roti canai. Saya antara saksi utama kejadian. Tgh duk makan berdua ngan Norin, tibe2 ada minah dtg cari gaduh. Maybe kami cantik sgt kot? haha. Time tu kagum gila ngan Norin. Saya sendiri tergamam ta bekup pon BFF kena buli. Sory Norin. Hehe


Befday tahun kedua saya di UiTM. Dorang pakat ramai ramai beli kek buat suprise n banje makan kat hotel UiTM. Malam sebelumnya norin n BFF terjah bilik saya n hempap saya atas katil ramairamai time kul 12mlm. Time ni kitorg da jadi housemate :)

Bila stress dgn assignment, test, event and semuanyaaaaa, Kitorang pegi salun dekat Meru, buat rambut secara berjemaah... Girls thing :)

Aku rasa aku ngan Norin sentiasa berada dalam group yang sama dlm semua subjek. Time ni kat Airport Subang, kitorg shoot drama tuk assignment Mandarin

Haaa kan betul kitorg team member dlm semua subjek.... So presentation pon sentiasa group yg sama... Bila dalam group yg sama, masa pon banyak dihabiskan bersama. Bila buat group discussion je mesti kitorg akan main puas2 pastu da pukul 2/3 pagi barula kalut na Perah otak buat slide presentation... 3 tahun perangai canni.. haha

Buat Event lagi...
Dan event lagi.....
Inilah 8 housemate saya sepanjang di UiTM Puncak Alam. Kami ber8 juga adalah calssmate. Dari 7 org ni bole kata semua saya penah bermasam muka/berbalah. Biasalah ade je drama remaja yg timbul... asam garam hidup :) Tapi yg peliknya dalam ramai2 ni norin sorang je yg saya ta pernah bergaduh... Pelik kan

Bila UiTM buat event kami kena volunteer pastu buat kerja kat ofis sampai pukul 2/3 pagi.... dulu nyumpah2... yela penat sbb kita tolong buat event sampai 2/3 pagi, kul 8 kena dtg kelas cambesa.. kadang2 bila event kena time exam week.. mmg serabut... Sebab tu kami budak event rapat.. sbb byk susah senang masa dihabiskan bersama... Tapi bila dabis skola ni, ini antara kenangan yg slalu ingat... penat tapi best :)


Dulu saya pernah jadi Venue Decorator Dewan Sri Budiman utk ESD1. Sejak dari tu Prof mmg percaya habis dgn kebolehan saya. Sampai untuk ESD2 bila kita da pindah Puncak Alam, Saya dpt jawatan PR & Marketing pula. So Norin yang dapat tugas Venue & Decorator.Wpun prof asyik suruh saya guide Norin tapi disebabkan kerja sendiri yg ta tertanggung saya ta tlg dia pon. And hasilnya, im so proud of her, I think she do better than me!! Tgkla siap tgh panjat tangga lagi tu...

Kami selalu berjimba bersama. Sentiasa panjang langkah kesana sini. Saya mmg driver rasmi. Tapi Norin adalah co-pilot saya sepanjang 3 thn ni sbb saya ngan dia ja yg ade lesen time tu.Haha

Dengan Sprectrum events, banyak susah senang kami bersama.....


Suprise befday Norin yg kami buat pukul 4pagi. Bayangkan dia tgh tido berselubung time tu, kami terus nyanyi sampai dia bangun..haha... itu masih berselimut ;)


Kenangan naik bus rapid untuk keluar pegi bandar... haha... siap posing duduk kat tangga bas....


Kami semua juga ade wedding planner punya sijil tau... haha.. Wedding planning Convention

Event terakhir yang kami organised di UiTM sbg final project....


Tahun ketiga saya sambut befday di UiTM. Suprise cake lagi atas usaha BFF. Tu yg selekeh yg amat tu. Seminggu awal kot sape na expect. Nampak kek ja terus tertendang kaki Norin.. haha terkejut sampai sepak orang.. kesian Norin... Time ni post party event. So ramai la volunteer pada hari kejadian yg ikut nyanyi befday song saya..


Suprise Befday Nani & Mek. Gabungan konspirasi saya & Norin & kwn2


Kali terakhir berbuka puasa bersama

Kali terakhir keluar berjimba bersama....

Photoshoot pertama dalam hidup. And norin juga orang pertama yang bergambar dgn saya...


Alhamdulillah selepas 3 tahun berhempas pulas untuk segulung ijazah kami akhirnya berjaya berkonvo bersama.....


Beberapa minggu selepas konvo, dapat mesej dari Norin ajak jumpa... Aku keluar keta je Norin peluk, cakap dia na tunang. Aku terharu sampai nangis. Alhamdulillah aku sangat sangat happy untuk Norin. Tapi sedih sebab aku ta dapat datang on her big day. 3 jam sebelum aku terbang ke Langkawi aku jumpa Norin & hadiahkan cupcake hantaran. Thats the least i can do. Dulu kami selalu share semua bende. cerita pasal lelaki,kahwin& kehidupan. Aku tumpang happy sebab Norin da jumpa jodoh dia and aku tau dia ta salah pilih :)


Selamat Bertunang Norin!!!! Love you :')

0 comments: